“Бургасбус”: Наказваме контрольорките, но пътничката е гратисчийка

автобус

Контрольорките, които бяха заснети в пререкание с пътничка в градския транспорт на Бургас, ще бъдат наказани. Това съобщиха от общинския превозвач „Бургасбус“. В същото време от транспортната фирма казват, че пътуващата жена е била гратисчийка и правомерно е глобена.

Ето цялата позиция на „Бургасбус“ по скандалния случа, предизвикал вълна от коментари в социалните мрежи:

„След възникналия инцидент между контрольори на „Бургасбус“ и пътничка в автобус Б1, общинския превозвач поднася извиненията си на всички, които са станали свидетели на тази грозна сцена.

Информацията, която беше разпространена във Facebook, че причината за скандала е глоба за говорене по телефона, е крайно невярна. След като бяха изгледани всички видео записи от автобуса, беше установено, че пътничката действително е била без билет.

Според правилника, с който можете да се запознаете във всеки един автобус на „Бургасбус“, както и в интернет, ясно е написано, че пътникът трябва да се таксува още с влизане в превозното средство. Участничката в скандалното видео, още с качването си има няколко възможности да направи това, защото кондуктора няколко пъти застава до нея. Въпреки това, пътничката предпочита да гледа през прозореца, докато пие кафе и говори по телефона. 

3 минути и няколко пропуснати шанса по-късно, тя е била проверена от контрольор, чиято работа не е да продава билети, а да ги проверява. След като се установява, че пътничката е нередовна, служителките се опитват да я глобят със стандартната глоба от 10 лева. Това, което липсва от разпространеното в интернет видео е, как жената замеря със стотинки контрольорите, след като слиза от автобуса без да плати нито билет, нито глоба.

За грубото си отношение нашите служители, ще бъдат санкционирани  с последно предупреждение за уволнение и с финансова санкция от една месечна работна заплата, според Кодекса на труда и вътрешния правилник на „Бургасбус“. Отбелязваме, че те ще бъдат санкционирани само и единствено заради грубото си поведение, макар и провокирано, а не защото са изпълнявали служебните си задължения опитвайки се да глобят нередовен пътник.

Ние заставаме твърдо против грубото отношение и агресията. Независимо, дали тя е от страна на пътниците или нашите служители. Имаме предвид, че работата на персонала в автобуса е натоварена и се случва емоциите да ескалират, но се надяваме, че с взаимни усилия и уважение подобни инциденти, ще бъдат избегнати за в бъдеще.“

Ето отново и видеото със скандала в автобуса:

Говоренето по телефона в реиса,се таксува 10 лева..Тукущо в рейса B1

Публикувахте от Димитър Бързилов в 8 май 2018 г.