Черният петък не впечатли бургазлии, продавачите скучаят (СНИМКИ)

black frida

Така нареченият Черен петък, при който търговците обявяват ниски цени на стоките, не впечатли бургазлии. Проверка на „7 дни Бургас“ установи, че изписаните с големи числа по витрините на магазините намаления не успяват да привлекат повече от обичайния брой клиенти. А за някаква треска за пазаруване като на Запад, при която тълпи от хора щурмуват търговските обекти и дори стигат до конфликти за определена адски изгодна стока, изобщо не може да се говори.

И докато през деня лежерното пазаруване в Бургас можеше да се оправдае с работния ден, то какво да се каже за след това. Проверка след 17,00 часа в един от местните молове показа, че опашки от редящи се клиенти липсват. Нещо повече – много от продавачите откровено скучаеха и само поглеждаха с очакване към входа на магазина някой да се излъже да влезе.

Хора в мола не липсваха, но те не бяха повече от обикновено за последния работен ден от седмицата по това време. Повечето бяха заели заведенията за хранене и не изглеждаха никак впечатлени от надписите Black Friday, Black Week и намаления от -10 до -70 %.

Това неглижиране на Черния петък си има обяснение – хората масово считат, че стойността на стоките изкуствено е завишена, преди да се намали. Дори има случаи, в които за една и съща стока се наблюдава по-ниска цена в магазин, който не е обявил промоция, отколкото в такъв с голямо намаление. Това важи и за пазаруването онлайн, където тези сравнения могат да се правят много лесно.

Не са редки вече и случаите, когато нечестен търговец е залят от лавина от гневни коментари от възмутени клиенти. След като стигнат до него, обикновено оправданието е, че цената е такава, защото техният доставчик повишил цените.

Недействителните намаления са най-честата измама на Черния петък, посочват от Комисията за защита на потребителите. Друга нелоялна практика е да се рекламират масови намаления, а да се окаже, че понижени са само броени стоки. Затова, когато се пазарува, трябва да се проучи много добре не само цената, но и условията на намалението.

Хората обаче вече не са балами и през годините се научиха да разпознават фалшивото от истинското. Те предпочитат да има по-малки намаления, но да са реални. Поуката остава за търговците, които трябва да си направят изводите как да действат, за да не остават магазините им празни дори и на Черен петък.